Cím: 9700 Szombathely,
Szily János u. 26.
Telefon: (+36)94/510-420
E-mail: kapcsolat@pencloud.hu
Nem hiszem, hogy akadna bárki is a blog olvasói közül, akinek nem “szálltak volna el” még soha fontos adatai. Murphy törvényét az adatok világára alkalmazva elmondhatjuk: ahol adatok rögzítése, tárolása folyik, ott előbb-utóbb valamilyen szintű adatvesztés is fellép.
Miközben egy közönséges halandó számára inkább csak kellemetlen, bosszantó, ha elvész az el nem mentett munkája, egy vállalkozás esetében beláthatatlan következménnyel járhat az adatvesztés. Egy friss felmérés szerint már 100 fájl elvesztése 18.000 – 35.000 dollár veszteséggel járhat.
Az ilyen, költséges adatvesztés általában a következő okok egyikére vezethető vissza:
Az adatvesztés – okozza azt bármi is a felsoroltak közül – óriási veszteséget okozhat egy vállalkozás számára. Miközben az adatok helyreállításának költsége is jelentős lehet, a kiesés okozta károk gyakran még ennél is fájdalmasabbak.
Sajnos sokan csak egy súlyosabb adatvesztés után ismerik fel, hogy mindezek a problémák megelőzhetők lettek volna megfelelő biztonsági mentéssel.
1. Biztonsági mentés helyi tárolóra
A számítógépen tárolt adatok rendszeres mentése egy külső meghajtóra a legegyszerűbb megoldás. A rendszeres mentés történhet egy merevlemezre, flashtárolóra, vagy külső szerverre, esetleg egy szalagos tárolóra (streamer). (Az utóbbi két esetben rendszerint egy biztonsági mentést segítő szoftver szinkronizálja az eszközök között az adatokat.)
2. Biztonsági mentés felhőbe (nyilvános, vagy privát)
A tárolás ebben az esetben is hasonló, mint a hagyományos módszer esetében, azzal a különbséggel, hogy az egy távoli adatközpontban (informatikai felhőben) történik. Az adatok menedzselését végezheti maga a felhasználó (privát felhő), vagy rábízhatja harmadik félre (nyilvános felhő).
3. Biztonsági mentés hibrid megoldással
Ennek lényege, hogy a biztonsági mentés szoftvere egyszerre használja ki a gyorsabb visszaállítást biztosító helyi tárolást és a helyi adatvesztéssel szemben biztonságot nyújtó felhős biztonsági mentést.
4. Fájlok felhőalapú szinkronizálása és megosztása
Az olyan népszerű szolgáltatások, mint a Google Drive, vagy a Dropbox a számítógépen található mappák és fájlok alapszintű felhős biztonsági másolatául szolgálnak.
Válasz helyett újabb kérdéseket kell feltennünk:
Sosem tudhatjuk, mikor szállnak el az adataink. Nagyon fontos, hogy mindig készítsünk biztonsági másolatokat/mentéseket szenzitív adatainkról.